Project omschrijving

In juni 2013 was een team van InnoVfoam BV aanwezig bij de live test van een brandblussysteem in 2 nieuwe productiehallen voor het grootste passagiersvliegtuig ter wereld.

In elke hangar zijn de volgende systemen in bedrijf gesteld:

Dankzij het door InnoVfoam BV geleverde geavanceerde besturings systeem is het mogelijk gemaakt dat de vier FWM-6 EL Monitoren het totale oppervlakte van het vliegtuig beveiligd, de twee FWM-4EL Monitoren de vleugels en body beveiligen en de FWM-2EL Monitor de cockpit beveiligt. De totaal gezamenlijke bluscapaciteit bedraagt bijna 40.000 liter water/schuim per minuut!

Verder is het dankzij de geavanceerde monitorbesturing mogelijk dat een eventuele blussing uitgesteld kan worden met behulp  van uitsteldrukknoppen die op strategische plaatsen in de hangar gemonteerd zijn. De monitoren zijn zo geprogrammeerd dat ze met een voorgeprogrammeerd sproeiprogramma, oscillerend  over specifieke gebieden, automatisch water en schuim kunnen opbrengen.

Het InnoVfoam team heeft ter plaatse uitleg gegeven over de werking van de blusmonitoren. Het geheel is getest en succesvol opgeleverd in aanwezigheid van de opdrachtgever Calanbau GmbH en de eindopdrachtgever.